چهار نکته حیاتی فالو و پیگیری در بازاریابی شبکه ای

چهار نکته حیاتی فالو و پیگیری در بازاریابی شبکه ای

چکیده :

پیگیری کردن یک مفهوم است که بسیاری از اوقات در فرآیند جذب پراسپکت نادیده گرفته می شود. بسیاری از افرادی که در بازاریابی شبکه ای مشغول به فعالیت هستند یک اشتباه بسیار بزرگ و فاحش انجام می دهند و آن این است که آنها برای افرادی که می خواهند وارد بازاریابی شبکه ای کنند یک چشم انداز اولیه برای ثبت نام نهایی در نظر می گیرند و افراد را گام به گام به این هدف خود نزدیک می کنند و فکر می کنند که در اولین جلسه باید فرد را راضی و قانع کنند.

این یک اشتباه بسیار بزرگ است

این چیزی است که من بارها و بارها دیده ام. علی الخصوص در مراحل اولیه. بسیاری از بازرایبان فکر می کنند در همان مراحل اولیه باید کار را تمام کنند و از اینکه این کار را نیز انجام می دهند بسیار راضی و خوشحال هستند.

اما یک آماری وجود دارد و ان این است که از هر 10 نفری که در جلسه اول ثبت نام می کنند 9 نفر از این تجارت بازاریابی شبکه ای خارج می شوند. شاید وقت آن رسیده باشد تا کمی جدی تر به مساله پیگیری و فالو بپردازیم. شما باید بتوانید مفهوم پیگیری کردن را درک کنید و به افراد اجازه بدهید تا مفهوم این تجارت را درک کنند. بنابراین می بینید که پیگیری کردن تا چه میزان اهمیت دارد.

بنابراین می خواهم امروز در مورد چهار مفهوم پیگیری کردن و فالو با شما صحبت کنم.

 

شما می توانید یک لیست بلندبالا از افراد را تیه کنید. می توانید بهترین جلسه پرزنت را برگزار کنید. اما اگر پیگیری را درست انجام ندهید نخواهید توانست که افراد را وارد تجارت تان کنید. شما باید بتوانید روابط را حفظ کنید و پس از آن شما قادر خواهید بود که به افراد در گرفتن تصمیم خود کمک کنید.

بنابراین در اینجا 4 مفهوم حیاتی از فالو و پیگیری کردن را به شما آموزش می دهم:

1: هر آنچه را می گویید و یا وعده می دهید، عمل کنید

شما در پایان جلسه اول با پراسپکت تان باید یک قرار بعدی را تنظیم کنید. می توانید در یک زمان خاص و یا یک مکان خاص همدیگر را ببینید. اینکار همچنین می تواند به صورت تلفنی باشد. بنابراین گرفتن تلفن شخص بسیار بااهمیت است. اما چیزی که اینجا اهمیت دارد عمل کردن به وعده خودتان است. شما اگر در یک زمان خاص قرار ملاقات گذاشته اید باید حتما در همان زمان حضور پیدا کنید. اگر قرار است زنگ بزنید، تماس را برقرار کنید. اگر قرار است به سه روش مختلف به او در تماس باشید اینکار را بکنید. مثلا در قرار تان بر این بوده که در صورت جواب ندادن تلفن به درب منزل پراسپکت بروید اینکار را انجام دهید. اگر قرار است او را با یک لیدر دیگری آشنا کنید این کار را اناجم دهید. مساله در اینجا عمل کردن به وعده خودتان است.

2: مرحله به مرحله پیش بروید

همانطور که از اسم پیگیری کردن پیداست، باید به صورت مرحله ای باشد. این مفهوم یعنی چه؟ یعنی اینکه شما در صورتی که فالو اول تان را انجام دادید باید بتوانید به مرحله دوم فالو خودتان وارد شوید. بنابراین می بینید که داشتن پلن و استراتژی در فالو کردن چقدر اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که هدف از فالو شما ثبت نام شخص نیست بلکه هدف گرفتن تصمیم درست است. این تصمیم گیرنده نهایی شخص مقابل شماست و شما باید تنها او را کمک کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.

به شخصه دوست دارم این را بگویم که هدف بردن به مرحله بعدی نیست بلکه هدف حفظ فالو و پیگیری و ارتباط با شخص است. بنابراین شما باید بتوانید پراسپکت خودتان را در صورت نیاز به فالو بیشتر در معرض فالوی بعدی قرار دهید و گرنه شخص برای همیشه با کلی سوال در ذهن خواهد ماند.

3: در معرض فالوهای مختلف قرار دهید

ممکن است افراد برای وارد شدن به تجارت بازاریابی شبکه ای به 4 الی 6 جلسه فالو نیاز داشته باشند. بنابراین کار شما این است که شخص را در معرض این فالو ها قرار دهید.

هدف مهم در اینجا این است که شما دلسرد نشوید. زیرا افراد متفاوت هستند و هر کسی ممکن است در یکی از جلسات فالو و پیگیری کردن تصمیم گیری نماید.

فقط دوست آنها باشید. سعی کنید در مورد محصول با آنها صحبت کنید. سعی کنید در مورد داستان های واقعی و زنده شرکت تان و تاپرنرها با آنها صحبت کنید. می توانید آنها را به شرکت برده و شرکت را از نزدیک به آنها نشان دهید. می توانید یک جستجوی اینترنتی انجام دهید. می توانید در مورد نگرانی ها خود در ابتدای ورودتان با آنها صحبت کنید. اما مهم تر از همه این ارتباط با آنها از دست ندهید.

از اینکه مثل احمق ها سعی کنید فرد را فریب دهید، دوری کنید.

از خانواده آنها سوال کنید. آنها را برای شام دعوت کنید. می توایند خانواده های خودتان را نیز با هم آشنا کنید تا این ارتباط بیشتر و بیشتر شود.

4: فاصله پیگیری تان زیاد نشود

وقتی فالو قرار است در 4 الی 6 جلسه صورت بگیرد، نباید فراموش کنید که فاصله بین فالو های شما نباید زیاد شود. این کار اثرات مخرب زیادی دارد. اگر این فاصله به عنوان مثال یک ماه شود احتمال اینکه اصلا به کسب و کار شما فکر هم نکرده باشد زیاد است. حتی ممکن است بسیاری از صحبت های قبلی شما را نیز فراموش کنند. هر فالو به اهمیت فالوی قبلی است بنابراین نباید فاصله ها افزایش یابد.

می توانید در فواصل فالو های تان برای افراد ویدئو ارسال کنید. و این ارتباط را حفظ کنید.

پیگیری کردن تنها یکی از مهارت های لازم برای موفقیت در تجارت بازاریابی شبکه ای است. و این 4 مفهوم نیز به مانند نوک یک کوه یخی در فالو هستند. بنابراین فالو و پیگیری از اهمیت بسیار زیادی برخودار هستند که می توانند در رسیدن شما به موفقیت تاثیر زیادی داشته باشند.

نویسنده: اریک ووری

 

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

آموزش 35دقیقه ای از برایان تریسی را به "رایگان" دانلود کنید

و روش صحیح "هدف گذاری" را یاد بگیرید

اطلاعات خود را با دقت وارد نمایید و از دانلود رایگان فایل های پیشنهادات ویژه لذت ببرید