ارزیابی و انتخاب بخش هایی از بازار

ارزیابی و انتخاب بخش  هایی از بازار

ارزیابی و انتخاب بخش هایی از بازار

 یک شرکت هنگام ارزیابی بخشهای مختلف بازار باید به دو عامل عمده توجه کند:

  • جذابیت کل بازار
  • منابع و هدف های مورد نظر

بازاریاب باید مشخص کند که با توجه به پنج شاخص، یک بخش بالقوه بازار تا چه اندازه جذابیت دارد؟ آیا بخش دارای ویژگی هایی است که بتوان آن را جذاب دانست مانند اندازه یا بزرگی، رشد بالقوه، سودآوری، صرفه‌جویی به مقیاس و ریسک اندک؟ آیا با توجه به هدف ها توانایی های خاص شرکت و منابع، سرمایه‌گذاری در آن بخش از بازار معقول است؟ شاید برخی از ویژگی های جذاب بازار با هدف بلند مدت شرکت سازگار نباشد و یا شرکت دارای شایستگی ها و تخصص های لازم نباشد تا بتواند ارزش برتر ارائه کند.

اغلب بازاریاب ها در رابطه با بخش بندی بازار طیفی را در نظر میگیرند و بر آن اساس درباره بازارهای هدف تصمیم می‌گیرند. در شکل زیر طیفی ارائه شده است که در یک انتهای آن بازار مربوط به عرضه محصولات به صورت توده وجود دارد و در انتهای دیگر طیف بازاری وجود دارد که باید محصولات را طبق سفارش خاص مشتری یا مشتریان، تولید و عرضه کرد. بین این دو نقطه بخش‌های مربوط به عرضه محصولات گوناگون و عرضه محصولات منحصر به فرد مشاهده می شود. در ادامه این چهار روش را شرح داده‌ایم.

دوست عزیز.
دسترسی کامل به این درس برای کاربران ویژه در نظر گرفته شده است.

با عضویت طلایی می توانید به فایل های بخش طلایی دسترسی داشته باشید، برای اینکه بتوانید در ماکزیمم عضو ویژه بشوید ابتدا باید در سایت عضو شده و سپس عضویت خود را ارتقا دهید. شما با خرید هر یک از پکیج های عضویت طلایی می توانید به آموزش های بخش عضویت ویژه دسترسی داشته باشید.

ثبت نام به عنوان کاربر ویژه

 

دروس و ترتیب آموزش دوره

این دوره برای اعضای ویژه در نظر گرفته شده است و دسترسی به ویدئوها و آموزش های این درس فقط برای اعضای ویژه امکان پذیر است.

در صورت ثبت نام به عنوان عضو ویژه علاوه بر دستیابی به این آموزش به آموزش های دیگر نیز دسترسی خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات کامل از طریق لینک زیر اقدام نمایید

ثبت نام می‌کنم

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

آموزش 35دقیقه ای از برایان تریسی را به "رایگان" دانلود کنید

و روش صحیح "هدف گذاری" را یاد بگیرید

اطلاعات خود را با دقت وارد نمایید و از دانلود رایگان فایل های پیشنهادات ویژه لذت ببرید