بخش بندی بازار از دیدگاه روانکاوی

بخش بندی بازار از دیدگاه روانکاوی

مقصود از روان نگاری این است:

کاربرد علم روانشناسی و مردم‌نگاری یا جمعیت شناسی با هدف شناسایی هرچه بهتر مصرف کنندگان

در بخش بندی بازار از دیدگاه روان نگاری، مصرف کنندگان را بر حسب ویژگی‌های خاص روان شناسی، سبک یا شیوه زندگی و ارزش‌ها طبقه بندی می کنند. در درون گروه (ترکیب جمعیت) می‌توان افراد را از نظر روانکاوی در گروه‌های کوچکتر قرار داد.

یکی از سیستم های طبقه بندی بسیار مشهور چارچوبی است که در اجرای آن در ایالات متحده افراد بالغ را با توجه به پاسخ های داده شده در پرسشنامه در یکی از هشت گروه قرار می دهند. این پرسش ها بر اساس چهار ویژگی مربوط به قومیت و 35 پرسش در رابطه با نوع نگرش طرح ریزی شده است. شرکت ها از دیدگاه نوع نگرش استراتژیک افراد را بر حسب سبک و شیوه زندگی و ارزش‌ها طبقه بندی می کنند. در هر سال بیش از 80 هزار و نوع تحقیق انجام میشود و سیستم تعیین ارزش پیوسته تغییر می کند.

دوست عزیز.
دسترسی کامل به این درس برای کاربران ویژه در نظر گرفته شده است.

با عضویت طلایی می توانید به فایل های بخش طلایی دسترسی داشته باشید، برای اینکه بتوانید در ماکزیمم عضو ویژه بشوید ابتدا باید در سایت عضو شده و سپس عضویت خود را ارتقا دهید. شما با خرید هر یک از پکیج های عضویت طلایی می توانید به آموزش های بخش عضویت ویژه دسترسی داشته باشید.

ثبت نام به عنوان کاربر ویژه

 

دروس و ترتیب آموزش دوره

این دوره برای اعضای ویژه در نظر گرفته شده است و دسترسی به ویدئوها و آموزش های این درس فقط برای اعضای ویژه امکان پذیر است.

در صورت ثبت نام به عنوان عضو ویژه علاوه بر دستیابی به این آموزش به آموزش های دیگر نیز دسترسی خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات کامل از طریق لینک زیر اقدام نمایید

ثبت نام می‌کنم

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

آموزش 35دقیقه ای از برایان تریسی را به "رایگان" دانلود کنید

و روش صحیح "هدف گذاری" را یاد بگیرید

اطلاعات خود را با دقت وارد نمایید و از دانلود رایگان فایل های پیشنهادات ویژه لذت ببرید