بخش بندی بازار بر حسب رفتار مصرف کنندگان

بخش بندی بازار بر حسب رفتار مصرف کنندگان

بخش بندی بازار بر حسب رفتار مصرف کنندگان

 بازاریاب ها هنگام بخش بندی بازار برحسب رفتار می‌کوشند خریداران را بر مبنای میزان آگاهی و نوع نگرش نسبت به محصول و نیز مورد استفاده قرار دادن آن و واکنش آن در برابر یک محصول در گروه های مختلف قرار دهند.

 نیازهای خریداران و منافع حاصل از محصول

بدیهی است همه کسانی که محصولی را می خرند، نیازهای همانندی ندارند و از محصول مربوطه منافع یکسانی به دست نمی‌آورند. بسیاری از شرکتها یا بازاریابها، بازارهای خود را بر حسب نوع نیاز مشتریان و منافع حاصل از محصولات برای آنان طبقه بندی میکنند زیرا آنها بدین وسیله بخش‌های مختلف بازار را از یکدیگر تفکیک می‌کنند. برخی از شرکت‌ها می‌کوشند با توجه به نوع منفعتی که مشتریان از دیدگاه خود از یک محصول خاص به دست می‌آورند، گروه‌های مختلف مشتریان آن محصول را در طبقه های گوناگون قرار دهند و هر شرکتی با توجه به روش خاص کاربرد عبارتهای و اصطلاحات فنی خاص خود، مشتریان را در گروه‌های گوناگونی قرار می‌دهد

 تصمیم به خرید

در مورد بسیاری از محصولات می‌توان به راحتی خریدار را تعیین کرد. معمولاً در ایالات متحده مردان وسایل اصلاح صورت و زنان جوراب خود را انتخاب می نمایند ولی باز هم بازاریاب ها باید برای شناسایی فرد تصمیم گیرنده دقت زیادی نمایند زیرا در اغلب موارد نقش خریدار تغییر می‌کند. هنگامی که شرکت بزرگ مواد شیمیایی در بریتانیا متوجه شد که زنان رنگ درها و دیوارهای خانه را تعیین می‌کنند، تصمیم گرفت که در آگهی های بازرگانی خود زنان را مورد مخاطب قرار دهد.

از دیدگاه تصمیم گیری برای خرید افراد 5 نقش ایفا می‌کنند:

دوست عزیز.
دسترسی کامل به این درس برای کاربران ویژه در نظر گرفته شده است.

با عضویت طلایی می توانید به فایل های بخش طلایی دسترسی داشته باشید، برای اینکه بتوانید در ماکزیمم عضو ویژه بشوید ابتدا باید در سایت عضو شده و سپس عضویت خود را ارتقا دهید. شما با خرید هر یک از پکیج های عضویت طلایی می توانید به آموزش های بخش عضویت ویژه دسترسی داشته باشید.

ثبت نام به عنوان کاربر ویژه

 

دروس و ترتیب آموزش دوره

این دوره برای اعضای ویژه در نظر گرفته شده است و دسترسی به ویدئوها و آموزش های این درس فقط برای اعضای ویژه امکان پذیر است.

در صورت ثبت نام به عنوان عضو ویژه علاوه بر دستیابی به این آموزش به آموزش های دیگر نیز دسترسی خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات کامل از طریق لینک زیر اقدام نمایید

ثبت نام می‌کنم

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

آموزش 35دقیقه ای از برایان تریسی را به "رایگان" دانلود کنید

و روش صحیح "هدف گذاری" را یاد بگیرید

اطلاعات خود را با دقت وارد نمایید و از دانلود رایگان فایل های پیشنهادات ویژه لذت ببرید