جامعه هدف و نمونه برداری

جامعه هدف و نمونه برداری

جامعه هدف و نمونه برداری

خواندن اطلاعات بازاریابی شامل تخمین مشخصات جامعه مورد نظر است. برای مثال؛ سطح میانگین استفاده از یک پارک توسط ساکنین منطقه و یا اطلاعاتی درباره نگرش دانشجویان درباره امکانات خوابگاه می‌تواند مدنظر باشد. در هر دو حالت بعید است که تمام اعضای جامعه را بتوان مورد بررسی قرار داد. تماس با کل جامعه -یعنی کل فهرست سرشماری- از منظر اقتصادی به صرفه نیست. این کار هم هزینه بر است و هم تقریباً در تمامی موارد غیرضروری؛ چراکه یک نمونه معمولاً به اندازه کافی قابل اطمینان است. در عین حال اغلب ممکن است دقت کمتری داشته باشد، چرا که خطاهای غیر نمونه گیری مانند عدم پاسخگویی، تقلب و خطا در کدگذاری داده ها را سخت تر می توان کنترل نمود.

جامعه را می توان به عنوان مجموعه‌ای از افراد که در رابطه با یک مشکل تحقیق بازاریابی، مشخصات مشترکی دارند تعریف نمود.

دوست عزیز.
دسترسی کامل به این درس برای کاربران ویژه در نظر گرفته شده است.

با عضویت طلایی می توانید به فایل های بخش طلایی دسترسی داشته باشید، برای اینکه بتوانید در ماکزیمم عضو ویژه بشوید ابتدا باید در سایت عضو شده و سپس عضویت خود را ارتقا دهید. شما با خرید هر یک از پکیج های عضویت طلایی می توانید به آموزش های بخش عضویت ویژه دسترسی داشته باشید.

ثبت نام به عنوان کاربر ویژه

 

دروس و ترتیب آموزش دوره

این دوره برای اعضای ویژه در نظر گرفته شده است و دسترسی به ویدئوها و آموزش های این درس فقط برای اعضای ویژه امکان پذیر است.

در صورت ثبت نام به عنوان عضو ویژه علاوه بر دستیابی به این آموزش به آموزش های دیگر نیز دسترسی خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات کامل از طریق لینک زیر اقدام نمایید

ثبت نام می‌کنم

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

آموزش 35دقیقه ای از برایان تریسی را به "رایگان" دانلود کنید

و روش صحیح "هدف گذاری" را یاد بگیرید

اطلاعات خود را با دقت وارد نمایید و از دانلود رایگان فایل های پیشنهادات ویژه لذت ببرید