ویدئوی دهم استراتژی قیمت گذاری1 - معرفی

ویدئوی دهم استراتژی قیمت گذاری1 -  معرفی

ویدئوی دهم استراتژی قیمت گذاری1 - معرفی

قیمت یکی از متغیرها و ارکان بازاریابی است که به "درآمد" می انجامد. سایر متغیرها، هزینه ها به بار می‌آورند. از دیدگاه بازاریابی شاید قیمت ساده ترین متغیری باشد که می توان به راحتی تغییر داد و تغییر دادن سایر متغیرها مانند ویژگی های محصول، کانال های توزیع و حتی سیستم ارتباطات نیز به صرف وقت نیاز دارند.

همچنین شرکت‌ها از مجرای قیمت جایگاه محصول یا نام و نشان تجاری خود را به بازار اعلام می‌کنند. شرکتی که کالایی را با طراحی عالی تولید و به بازار عرضه می کند، می تواند آن را به قیمت بالاتر بفروشد و سود زیادی به دست آورد ولی واقعیت های جدید سیستم اقتصادی این امکان را به وجود آورده اند که مصرف کنندگان به کمترین اختلاف در قیمت‌ها توجه نمایند و باعث شده اند بسیاری از شرکت‌ها استراتژی‌های قیمت‌گذاری خود را مورد تجدید نظر قرار دهند.

 تصمیم‌گیری درباره قیمت گذاری چندان ساده نیست و تا حد زیادی پیچیده و مشکل است و نباید فراموش کرد که برخی از بازاریاب ها استراتژی‌های قیمت‌گذاری را نادیده می‌انگارند. بازاریابی که از دیدگاه کل نگر فعالیت‌های بازاریابی را انجام می‌دهد، هنگام تصمیم‌گیری درباره قیمت باید چندین عامل را در نظر بگیرد. مانند شرکت، مشتریان، رقابت و محیط بازاریابی. تصمیماتی که درباره قیمت‌گذاری گرفته می‌شوند باید با استراتژی بازاریابی بازارهای هدف و تعیین یا تثبیت جایگاه شرکت در ذهن مشتریان، سازگار باشد. در نهایت می‌توان گفت که قیمت گذاری یکی از کلیدی ترین مواردی است که باید در بازاریابی به آن توجه شود چرا که اکثر اوقات قیمتها به صورت سلیقه‌ای و دلخواه تعیین شده و این باعث ایجاد مشکلاتی در سوددهی نهایی شرکت، میزان فروش، پایداری محصول در بازار و موارد این چنینی می شود.در دو ویدئوی بعدی عوامل موثر بر قیمت گذاری را بررسی خواهیم کرد. برای شروع ویدیو زیر را مشاهده نمایید.

دوست عزیز.
دسترسی کامل به این درس برای کاربران ویژه در نظر گرفته شده است.

با عضویت طلایی می توانید به فایل های بخش طلایی دسترسی داشته باشید، برای اینکه بتوانید در ماکزیمم عضو ویژه بشوید ابتدا باید در سایت عضو شده و سپس عضویت خود را ارتقا دهید. شما با خرید هر یک از پکیج های عضویت طلایی می توانید به آموزش های بخش عضویت ویژه دسترسی داشته باشید.

ثبت نام به عنوان کاربر ویژه

 

دروس و ترتیب آموزش دوره

این دوره برای اعضای ویژه در نظر گرفته شده است و دسترسی به ویدئوها و آموزش های این درس فقط برای اعضای ویژه امکان پذیر است.

در صورت ثبت نام به عنوان عضو ویژه علاوه بر دستیابی به این آموزش به آموزش های دیگر نیز دسترسی خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات کامل از طریق لینک زیر اقدام نمایید

ثبت نام می‌کنم

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

آموزش 35دقیقه ای از برایان تریسی را به "رایگان" دانلود کنید

و روش صحیح "هدف گذاری" را یاد بگیرید

اطلاعات خود را با دقت وارد نمایید و از دانلود رایگان فایل های پیشنهادات ویژه لذت ببرید