فرایند روانشناختی (پنداشت)

فرایند روانشناختی (پنداشت)

فرایند روانشناختی (پنداشت)

 

ادراک

عامل تأثیرگذار روانشناختی دیگر روی رفتار مصرف کننده، عامل ادراک فرد است. دریافت، پردازش و ذخیره سازی محرک ها مراحل مختلفی دارد. البته ما تمام اطلاعات و محرک های پیرامون خود را پردازش نمی کنیم؛ تنها تعداد کمی از محرک های موجود در اطراف ما مورد توجه قرار می‌گیرند. محرکی که به ضمیر ما وارد می شود تحت تأثیر تعصب و تمایلات، خواسته ها و تجربیات ما تفسیر می شوند.

بازار همان چیزی است که مشتری آن را ادراک می‌کند. اگر مشتری بر این باور باشد که محصولات تولیدی شما کیفیت لازم را ندارند (حتی اگر محصول با کیفیتی باشد)، نمی‌توان به فروش آن در بازار خوشبین بود.

مشتریان از طریق سیستم‌های مختلف بینایی، بویایی، شنوایی، لامسه و چشایی، محرک های بازاریابی را دریافت و آن را در مغز خود پردازش می کنند. در پردازش و تفسیر این محرک‌ها باید به بسترهای فرهنگی نیز توجه کرد، اما مؤلفه های فردی نیز نقش مهمی در این فرایند دارند. درک این فرایندها به بازاریاب کمک می کند تا توجه مخاطبان به محرک های بازاریابی را افزایش دهد و اثربخشی فعالیت های ترفیعی خود را بهبود بخشد، اما رسیدن به این هدف، مستلزم درک دقیق فرایند ادراک است. نحوه سازماندهی محرک ها نیز نقش مهمی در فرایند ادراک دارد، زیرا مصرف کنندگان محرک های بازاریابی را به صورت منفرد و جدا از هم تفسیر نمی کنند؛ محرک ها در کنار هم و در ارتباط با هم تفسیر می شوند. همچنین مصرف کننده نمادهای استفاده شده در فعالیت های بازاریابی را تفسیر می کنند و بر اساس این تفاسیر، ادراکات خود را شکل می‌دهند.

دوست عزیز.
دسترسی کامل به این درس برای کاربران ویژه در نظر گرفته شده است.

با عضویت طلایی می توانید به فایل های بخش طلایی دسترسی داشته باشید، برای اینکه بتوانید در ماکزیمم عضو ویژه بشوید ابتدا باید در سایت عضو شده و سپس عضویت خود را ارتقا دهید. شما با خرید هر یک از پکیج های عضویت طلایی می توانید به آموزش های بخش عضویت ویژه دسترسی داشته باشید.

ثبت نام به عنوان کاربر ویژه

 

دروس و ترتیب آموزش دوره

این دوره برای اعضای ویژه در نظر گرفته شده است و دسترسی به ویدئوها و آموزش های این درس فقط برای اعضای ویژه امکان پذیر است.

در صورت ثبت نام به عنوان عضو ویژه علاوه بر دستیابی به این آموزش به آموزش های دیگر نیز دسترسی خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات کامل از طریق لینک زیر اقدام نمایید

ثبت نام می‌کنم

نظرات

نظرخود را با ما درمیان بگذارید

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

captcha Refresh

نظرات سایر دوستان

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

دوازده مرحله هدف گذاری به روش برایان تریسی

آموزش 35دقیقه ای از برایان تریسی را به "رایگان" دانلود کنید

و روش صحیح "هدف گذاری" را یاد بگیرید

اطلاعات خود را با دقت وارد نمایید و از دانلود رایگان فایل های پیشنهادات ویژه لذت ببرید